2011. nov. 14.

Mi köze az edényfogónak a leprához?

Lehet meglep a címben feltett kérdésem. Amikor körvonalazódott a szombati varrás, és az edényfogóra esett a választás, akkor egy gyors asszociáció révén, a lepra ugrott be először. (A női agy mire nem képes:) Egy időben sokat foglalkoztatott ez a betegség, sokat olvastam róla, és ismertem olyan hölgyet is, aki kötözőanyagokat készített a számukra. Távol esik tőlünk ez a téma, országunkban nem fenyeget, és csak megborzongunk, ha eszünkbe jut.
Lappangó betegség (3-5 év), ezért nehéz felismerni az elején. Emiatt sokáig nem érzi magát betegnek az érintett, így nehezen vetheti alá magát a kezeléseknek. De attól függetlenül, hogy mit gondol vagy érez a páciens, a gyilkos kór halállal fenyegeti, ha elhiszi, ha nem. Segítség nélkül biztos halál a vége, de a leprás megmenthető.
Ez a leírás egy másik súlyos, szintén halállal fenyegető betegségre emlékeztet. Kikerülhetetlen a párhuzam, hiszen a bűn által megfertőzött emberre a fentebb leírtak teljesen igazak. A különbség csak az, hogy míg a leprával mindössze a világon 10- 12 millió ember fertőződött meg, addig a bűn a világ teljes lakosságát fenyegeti. Most biztos arra gondolsz: miről fecsegnek itt? Hiszen én a legnagyobb biztonságban vagyok, a legnagyobb békében élek, felesleges zavarkeltés csak az egész.
Állításomat a Bibliára alapozom, ahol a Szentírás írója az érintettek körét a következőképpen jelöli meg: "mindenki vétkezett (bűnös)". Az én megfigyeléseim is ezt támasztják alá. Ha szétnézek magam körül, akkor mindenhol ez az állítást látom igazolva. Vegyük csak a mai napomat. A gyermekeim a tanúk rá, hogy anya kiborult az otthonunkban uralkodó rendetlenség miatt. Emiatt ideges, türelmetlen és ésszerűtlen lett. Vagy vegyük a gyermekek példáját. Erre anya a tanú, hogy sokszori (ismétlen: sokszori) felszólításokra sem reagáltak, engedelmeskedtek az ártatlannak mondott, csodaszép, kék szemű csemetéim. Szerintem, nem szükséges több bizonyíték után kutatni. A saját házam táján sepregetve, elég sok szennyest találtam, így kijelenthetem, én sem vagyok kivétel a mindenki alól. És te, kedves olvasóm, hogy állsz ezzel a kérdéssel?
Lehet még nem ismered el magadról a Biblia állítását, de a halálos kór benned is végzi a munkáját. Lappang. Halállal fenyeget. "A bűn fizetsége a halál." A kérdés, hogy felismerve mindezt időben segítségért kiáltasz-e. Mert van segítség. Ismétlem: MEG LEHET MENEKÜLNI!!!
"Kicsoda szabadít meg engem ebből a halálra ítélt testből? Hála, az Úr Jézus Krisztus." Jézus halálával eltörölte a bűneikért kirótt fizetséget, ha hiszed ezt, a megmentettek táborába kerülhetsz. Én hiszem, és ezért nincsen immár semmi kárhoztató ítélet ellenem:) Akár mi történt a mai napon, akkor sem.
"Ha segítségül hívod az Úr nevét, megmenekülsz!"

Hosszú gondolati bolyongásaim után visszatérve az alapkérdésre: Mi köze az edényfogónak a leprához?
Ha sikerül megfékezni a leprát, az elhalt területek érzéketlensége miatt veszély fenyegeti az érintetteket. Egy forró fazék megfogása további sérüléseket okozhat a beteg tudta nélkül. Ezért meg kell tanulniuk, edényfogót mindig használni kell, még ha nem is érzik annak a szükségét. ez mentheti meg őket a további   romlástól.
Szeretném, ha ezekre a gondolatokra emlékeztetne az edényfogó, amikor a kezedbe veszed.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése