2018. márc. 3.

Kosárfonók

Jakab levelét kezdtük el tanulmányozni.
Jakab 1, 12-18.
12Boldog ember az, aki a kísértés idején kitart, mert miután kiállta a próbát, elnyeri az élet koronáját, amelyet az Úr megígért az őt szeretőknek. 13Senki se mondja, amikor kísértésbe jut: „Isten kísért engem”, mert Isten a gonosztól nem kísérthető, és ő maga sem kísért senkit a gonosszal. 14Mert mindenki saját kívánságától vonzva és csalogatva esik kísértésbe. 15Azután a kívánság megfoganva bűnt szül, a bűn pedig kiteljesedve halált nemz.16Ne tévelyegjetek, szeretett testvéreim: 17minden jó adomány és minden tökéletes ajándék onnan felülről, a világosság Atyjától száll alá, akiben nincs változás, sem fénynek és árnyéknak váltakozása. 18Az ő akarata szült minket az igazság igéje által, hogy mintegy első zsengéje legyünk teremtményeinek.

1. A kísértések nem Istentől erednek. "Minden jó adomány"=áldás forrása Isten.
2. "Mindenki saját kívánságától ... csalogatva esik kísértésbe."
3. A kívánságot, ha nem csípjük el időben már a gondolataink szintjén, akkor tettek követik.
A gondolat önmagában még nem bűn, de ha a kívánság megfogan=tettekké lesz, akkor bűnné válik.
4. A kísértés célja, hogy vétekbe vigyen bennünket. Nézzük meg közelebbről, hogy ki a Kísértő, milyen taktikákat használ?

1. Mózes 3. rész

1
A kígyó pedig ravaszabb volt minden vadállatnál, amelyet az ÚRisten alkotott. Ezt kérdezte az asszonytól: Csakugyan azt mondta Isten, hogy a kert egyetlen fájáról sem ehettek? 2Az asszony így felelt a kígyónak: A kert fáinak gyümölcséből ehetünk, 3csak annak a fának a gyümölcséről, amely a kert közepén áll, mondta Isten: Ne egyetek abból, ne is érintsétek, hogy meg ne haljatok! 4A kígyó erre így felelt az asszonynak: Dehogy haltok meg! 5Hanem jól tudja Isten, hogy azon a napon, amelyen esztek belőle, megnyílik a szemetek, és olyanok lesztek, mint az Isten: tudni fogjátok, mi a jó és mi a rossz.
6Az asszony úgy látta, hogy jó volna enni arról a fáról, hogy csábítja a szemet, és kívánatos is az a fa, mert okossá tesz: szakított hát a gyümölcséből, és evett. Adott a vele levő férjének is, és ő is evett. 7Ekkor megnyílt mindkettőjük szeme, és észrevették, hogy meztelenek. Ezért fügefaleveleket fűztek össze, és ágyékkötőket készítettek maguknak.


1. A Kísértő maga a Sátán, akiről más helyen azt olvassuk, hogy a "hazugság atyja"=elferdíti az igazságot, illetve "embergyilkos volt kezdettől fogva"= nem akar senkinek sem jót, átkos életet munkál.
2. Elferdíti az igazságot: "Csakugyan azt mondta Isten, hogy a kert EGYETLEN fájáról sem ehettek?" Ez úgy hangzik mai nyelven: Ki mondta, hogy veszélyes az alkohol? Csak egy kicsit megnyugtat.
A minap olvastam egy cikket, ahol a nikotin áldásairól írtak, hogy milyen sok területen javára van a szervezetünknek. Sok nikotinfüggő, dohányos ember szívesen magáévá teszi ezeket a gondolatokat. Vajon nem hazugság és félrevezetés ez is?
3. A probléma ott kezdődött, hogy Éva szóba állt a Kísértővel. Mikor játszadozol a bűnös gondolattal, már veszélyben vagy!!
4. A Kísértő feltámasztotta a kívánságot. Éva észre sem vette volna a fát, nem is érezte volna a szükségét, hogy szakítson a gyümölcsből. De ezután elkezdte "csábítani a szemét".

Milyen a bűn természete?
9De az ÚRisten kiáltott az embernek, és ezt kérdezte: Hol vagy? 10Az ember így felelt: Meghallottam hangodat a kertben, és megijedtem, mert meztelen vagyok, és ezért elrejtőztem. 11Az Isten erre azt kérdezte: Ki mondta meg neked, hogy meztelen vagy? Talán ettél arról a fáról, amelyről azt parancsoltam, hogy ne egyél? 12Az ember így felelt: Az asszony, akit mellém adtál, ő adott nekem a fáról, ezért ettem. 13Akkor az ÚRisten ezt kérdezte az asszonytól: Mit tettél? Az asszony így felelt: A kígyó szedett rá, ezért ettem.

1. Isten kereste az embert.
Isten számon kérte az embert, de Ádám azonnal hárít, az asszonyra mutat.
Nem ismerős? Mikor a gyermekeimet kérdezem, hogy mi történt?, a korrekt tájékoztatás helyett csak ezt a választ kapom:"De nem én vagyok a hibás!"
De sokszor hallom a felnőttek szájából is: "Az alkoholizmusomért, az állapotomért nem én vagyok a hibás, hanem a körülményeim, a családom, a szomszédom,...!" Ismerős?
2. A bűn elszakít Istentől, falként áll Isten és ember közé. Megszakadt a kapcsolat a Teremtővel ott az Éden kertben.

Mit tehetek ellene? Van-e rá megoldás?
 Jutalmat ígér Isten mindazoknak, akik nem adják meg magukat a kísértésnek: "boldog ember az, aki a kísértés idején kitart, mert miután kiállta a próbát, elnyeri az élet koronáját." (Jakab 1,12.)
De hogyan álljak ellen, amikor olyan erős, én pedig oly gyenge vagyok?
Isten segítségét ígéri. Ragadd meg a kezét!
"Hívj segítségül engem a nyomorúság idején, én megszabadítalak,..." (Zsoltár 50, 15.)

Neked mi a legnagyobb kísértés az életedben? Leplezd le, ne takargasd, hívd segítségül az Urat!

Hallgasd meg ezt a dalt!

Zsebkendőtartót fontunk az asszonyokkal.
A festéssel is ismerkedtünk. 2 liter vízben elkevert Colombus ruhafestéket (130 Ft/ csomag) tettünk fel a fazékban, amelyben 15 percet főztük a nádat, majd a megáztatott peddigből fontuk meg a kosrakat.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése