2018. márc. 3.

Bárányos

Jakab levelét folytattuk.
Jakab 2, 14-26.
14Testvéreim, mit használ, ha valaki azt mondja, hogy van hite, de cselekedetei nincsenek? Vajon üdvözítheti-e őt az ilyen hit? 15Ha egy férfi- vagy nőtestvérünknek nincs ruhája, és nincs meg a mindennapi kenyere, 16valaki pedig ezt mondja nekik közületek: „Menjetek el békességgel, melegedjetek meg, és lakjatok jól”, de nem adjátok meg nekik, amire a testnek szüksége van, mit használ az? 17Ugyanígy a hit is, ha cselekedetei nincsenek, halott önmagában.
18Viszont mondhatja valaki azt is: „Neked hited van, nekem meg cselekedeteim vannak.” Mutasd meg nekem a hitedet cselekedetek nélkül, én is meg fogom neked mutatni cselekedeteim alapján a hitemet. 19Te hiszed, hogy egy az Isten. Jól teszed. Az ördögök is hiszik és rettegnek. 20Akarod-e hát tudni, te ostoba ember, hogy a hit cselekedetek nélkül meddő? 21Ábrahám, a mi atyánk nem cselekedetekből igazult-e meg, amikor fiát, Izsákot felajánlotta az oltáron? 22Látod tehát, hogy hite együttműködött cselekedeteivel, és cselekedeteiből lett teljessé a hite. 23Így teljesedett be az Írás, amely azt mondja: „Hitt Ábrahám Istennek, és Isten ezt számította be neki igazságul”, és „Isten barátjának neveztetett”. 24Látjátok tehát, hogy cselekedetekből igazul meg az ember, és nem csupán a hit által. 25Ugyanígy a parázna Ráháb is nem cselekedetekből igazult-e meg, amikor befogadta a követeket, és más úton bocsátotta el őket? 26Mert ahogyan a test halott a lélek nélkül, ugyanúgy a hit is halott cselekedetek nélkül.


Sokszor járok úgy, hogy valakinek beszélek az Istenben vetett hitemről. , és gyors válaszként kapom: "Hát én is hiszek, igaz nem vagyok egy templomba járó ember, meg imádkozni is szoktam, ..."

Jakab azt feszegeti, hogy lehet-e úgy hinni igazából Istenben, hogy az életünkben nincs semmi nyoma?
Szerethetem-e úgy igazán a gyermekeimet, ha minden nap ezerszer elmondom nekik, hogy "Nagyon szeretlek titeket", közben nem etetem meg őket, nem adok rájuk tiszta ruhát, nem ölelgetem meg őket. Vajon fogják-e érezni valóban az én szeretetemet?

"a hit, ha cselekedetei nincsenek, halott önmagában."
Lehet egy általános hitem Isten létezése felől. "Az Ördögök is hisznek, és rettegnek."
Hihetek-e úgy igazán, hogy az életem nem ahhoz igazítom, amit az Ige kér?

Hogyan válik láthatóvá a hitem? Miben válik láthatóvá?
19A test cselekedetei azonban nyilvánvalók, mégpedig ezek: házasságtörés, paráznaság, tisztátalanság, bujálkodás, 20bálványimádás, varázslás, ellenségeskedés, viszálykodás, féltékenység, harag, önzés, széthúzás, pártoskodás, 21irigység, gyilkosság, részegeskedés, tobzódás és ezekhez hasonlók. Ezekről előre megmondom nektek, amint már korábban is mondtam, akik ilyeneket cselekszenek, nem öröklik Isten országát. 22A Lélek gyümölcse pedig: szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, 23szelídség, önmegtartóztatás. Az ilyenek ellen nincs törvény. (Galata 5. rész)

Mindenki beletekinthet az életébe. Mi van bennem? Mivel vagyok tele?
"Akiket Isten Lelke vezérel, azok Isten fiai." =irányít a hétköznapi döntéseimben, irányt mutat a Biblia szava által.

És mi lesz azokkal, akik kedves, segítőkész emberek, emberségesek. Alapból a Menny polgárai lesznek?
Megmenthetnek-e a cselekedeteim?

"Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van, Isten ajándéka ez, nem cselekedetekért, hogy senki se dicsekedjék." (Efézus 2,8.)

Akkor hogyan egyeztethető össze a hit és a cselekedet?
Ha az Úr Jézusban, az Ő megmentő vérében hiszek, akkor meg vagyok mentve. Ez a döntés meglátszik az életemen is, a cselekedeteimre is kihatással van.

"aki megtartja az Ő Igéjét, abban igazán teljessé lett az Isten szeretete... Aki azt mondja, hogy Őbenne van, annak magának is úgy kell élnie, ahogyan Ő (Jézus) élt. (1. János 2, 5-6.)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Húsvéti készülődésünket elkezdtük. Rétegelt lemezlapocskákra báránynyomatot festettünk. A bárányfejet dekorgumiból vágtam ki és ragasztottam fel egy befőttes kupakra.


A báránykák kis szalagot is kaptak.

A tetejére kis furat fog kerülni, melybe 1-1 madzagot fűzünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése