2011. ápr. 12.

Blokkokból párnahuzat

A gyakorlást el kell kezdeni valahol. A Szülői Klubban felkértek, hogy tanítsak meg néhány egyszerű technikát. Ez éppen kapóra jött. Lehetőségem nyílt a gyakorlásra és végre mélyebben beleáshattam magam a blokkszerkesztés rejtelmeibe.
Nem új mintákat szeretnék ismertetni. (Az elnevezések nem felelnek meg az ismert motívumok neveivel. Ez az én tájékozatlanságomból ered.) A célom az, hogy egyszerű leírással, sablonötlettel támogassam a varrni kívánókat. 

A szemléltetésre készült fényképek kicsit sötétre sikerültek, de így pontosabbak a színárnyalatok. 
A keret, a hátlap sötétkék. 
A sablonok centiméterben vannak megadva, a magyar mértékegységeknek megfelelően. Vágótábla, vonalzó és körkés hiányában egy mintalap megszerkesztésével is (könnyen) elkészíthetőek a blokkok.

A legegyszerűbb a "sakktábla" mintás párnahuzat. Ennek a mintájával készült el a blog háttere is:)



A sablont itt töltheted le.


A következő blokk egy egyszerű sablon segítségével könnyen megvarrható. Én a "szélmalom" nevet adtam neki. (Közben rátaláltam az eredeti nevére: szélkerék.)


A sablont itt töltheted le.
Az "ablak" blokk is mutatós. Különösen jól néz ki, ha elkészítjük az inverz variációját is.


A sablont itt töltheted le.
A "kunyhó" eredeti nevét viseli. A kivágással lehet egy kicsit többet kell bíbelődni, de az összevarrás már sokkal gyorsabb.


A sablont itt töltheted le.
Végül álljon itt egy többlépcsős ötlet, a "csillag". (Kicsit másképp készítettem el a mintát, mint ahogy a képen láthatod.)


A sablont itt töltheted le.
Néhány tipp a párnahuzat elkészítéséhez. 
A hátlapot 41×41 cm-esre vágtam ki. Ebből 1-1 cm lejön az összevarrás során, így 40×40 cm-es párnahuzat készíthető. Ez egy átlagos díszpárna mérete, de ha neked nagyobbra van szükséged, akkor a párnád lemérésével és 1-1 cm hozzáadásával egyénit is készíthetsz.
A blokkhoz akkora keretet varr, hogy lefedje a 41×41 cm- es hátlapot.
Tépőzárral zártam le a párnát. Nem a legötletesebb megoldás a tépőzár merevsége miatt.
Ahogy a képen is láthatod, nem az egész oldalt fedi.




Utolsó jó tanácsként: használd a vasalót is! Megkönnyíti a munkádat az illesztések során, precízebb lesz az alkotás. Hiszen a foltmunka egyik titka a pontosság:) Jó lecke ez szerintem mindannyiunknak.
Jó varrogatást kívánok!
Lejegyezte: nagnus

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése