2013. jan. 9.

Az Úr az én Pásztorom

A 23. Zsoltárt tanulmányoztuk alkalomról alkalomra. Elérkeztünk az utolsó vershez:
"Bizony jóságod és szereteted kísér életem minden napján, és az Úr házában lakom egész életemben." 6. vers

Talán azt gondolod: "én nem érzem magamon ezt a jóságos és szerető kezet. Az életem inkább romhalmazhoz hasonlítható, betegség törte össze, alkohol zilálta szét."
Igazad van, nem is érezheted ezt a kezet. Amíg nem Isten az életed ura és nem Ő az irányítója, addig nem tapasztalhattad meg a zsoltáríró szavait.
El tudod mondani?
"Bűnöm miatt megrokkant az erőm, csontjaim sorvadoznak." Zsolt 31, 11.
Ki mered mondani, hogy bűnös vagy, hogy a rossz döntéseid miatt jutottál ide?
Nem a férjed, a körülményeid a hibásak, hanem te magad?

Fel tudsz- e sóhajtani?
"Válts meg minket irgalmadból!" Zsolt 44, 27.

Az Úr így biztat téged:
"Hívj segítségül engem a nyomorúság idején, én megszabadítalak, és te dicsőítesz engem!"
Eljutottál már oda, hogy az erőd végére értél, nem tudsz magadon segíteni?
"Mert nem veti meg és nem utálja a nyomorult nyomorúságát (az Úr), nem rejti el orcáját előle, segélykiáltását meghallgatja." Zsolt 22, 25.
Mehetsz az Úrhoz, Ő arra vár, hogy segítségül hívd.
Ha ezt megteszed, akkor Dávid zsoltárával együtt elmondhatod:
"Várva vártam az Urat, és Ő lehajolt hozzám, meghallotta kiáltásomat, kiemelt a pusztulás verméből, a sárból és iszapból. Sziklára állította lábamat, biztossá tette lépteimet." Zsolt 40, 2-3.

Azt ígéri az Úr:
"Az igazak segítséget kapnak az Úrtól, erőt a szükség idején." Zsolt 37, 39.
Ha imában megszólítod az Urat, elmondod neki életed nyomorúságát, és kéred a segítségét, megtapasztalod, hogy az Úr hozzád fordul, megbocsát, erőt ad a harcaidhoz.
Az elveszett juh példázatában a juhát kereső pásztor egyet vár: segélyhívó bégetést. Enélkül a pásztor "nem tudja" megtalálni. A te hívásod nélkül a jó Pásztor, Jézus nem von magához erőszakkal. A te hívásodra vár. Szükséged van-e a segítségére? Akkor "bégess"! Hívjad Őt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése